דברים שכדאי לדעת על ריצופים למבנים

PARKET19
חיפוי מקרמיקה יוקרתי 41ZERO42 דור צורי
PARKET23

במאמר זה נספק מידע חשוב שרלוונטי מאד לתמורות בתחום הריצופים בימינו. בחירתם של ריצופים צריכה להסתמך על אלמנטים חדישים ומודרניים שהגיעו בעת האחרונה לעולמנו. האם זה אומר שהעיצוב שתנסחו יהיה מודרני? לא בהכרח. הטכנולוגיות החדישות בתחום הצביעה, השרטוט ותכנון הגלזורות של הריצוף, הביאו מעצבים רבים לעצב את בתיהם בנוסח הרטרו: העיצוב נראה עתיק של פעם, אך הדבר התאפשר הודות לטכנולוגיה מודרנית. אז מה כדאי לכם לדעת על ריצופים כיום?

ניסוח צורות תלת ממדיות ללא בנייה מזדקרת

אם בעבר, למשל בתקופת הרנסנס או התקופה הקלאסית, אדם מסוים היה מזמין ריצופים עם בליטות בצורת משולשים, בעל המלאכה היה מכין לו אותם כך שכל מספר סנטימטרים היה מזדקר כזה משולש. כיום זה לא מתהווה כך, וניתן לשמר את הדריכה החלקה והנוחה על משטח אחיד וחד ממדי. האיור שעל גבי הגלזורה הוא כבר סיפור שונה לגמרי. איור זה מבוסס על אור וצל וגורם למתבונן לחשוב שיש משולשים, רעפים, או מקביליות על הרצפה, בשעה שאין שם כלום פרט לצבע. תמורה זו מאפשרת לבעלי בתים ומבנים רבים לעצב באופן תלת ממדי את הריצוף מבלי לשנות את הרגלי הדריכה שלהם.

שרטוטים כתחליף לבלטות פיזיות

תמורה נוספת שמתהווה ממש בימים אלה היא ריצופים משורטטים במקום כאלו שמופרדים לבלטות. הריצופים ייראו מחורצים ממש, עם קווי הפרדה, כשלמעשה אתם נהנים ממשטח דריכה אחיד וחלק. הבלטות כביכול נוצרות רק בשביל השואו-אוף העיצובי בהתאם לתכנון הדקורטיבי שלכם.

לא צריך לוותר על המגע החלק בשביל ליהנות מעיצובים מיוחדים

מה שאנו מעדכנים בו אתכם הוא שאין צורך שתוותרו על איכות הדריכה שלכם. עבור כל בעל בית, דריכה על משטח רציף היא הדבר הנכון, והחלוקה לבלטות או לצורות תלת ממדיות היא בסך הכל אילוץ עיצובי. בעולם הדיגיטציה המודרני ניתן ליישם כל משטח חלק של ריצופים ככזה שייראה כמו משטח רווי והתוצאה היא דריכה חלקה ונעימה כמו שאתם אוהבים, בהתאם לתכנון העיצובי המבוקש.

כללים מומלצים לגבי בחירת העיצוב

בדומה לעידן הבלטות הפיזיות, אל תשכחו שמדובר במוצר שרואים אותו, לא מרגישים אבל בהחלט רואים. ככזה, הוא צריך להיבחר בהתאם לגודל המבנה. אם הוא גדול, בוחרים סט בלטות מאוירות או סט תלת ממדי שכל חתיכה בהם הנה גדולה. אם המבנה קטן, בוחרים משטח ריצופים בו החלוקה יוצרת חתיכות יותר קטנות. אנו ממליצים לנסח גם את הפיגמנט הסופי של הגוון שבחרתם בדרך זו: במבנה קטן, הפיגמנט צריך להיות כמה שיותר כהה ובמבנה גדול עליו להיות בהיר ככל שניתן.