חיפויים לעיטור הקירות במראה יוקרתי

15
2
image2

חיפויים משמשים לעיטור הקירות והפיכתם מכאלו שמבוססים על לבן לכאלו שלא רק שהצבע שונה אלא גם הטקסטורה חגיגית ומעניינת יותר לצפייה. על מנת להסדיר חיפויים בבית ברמה גבוהה, מאד מומלץ לבדוק את תכונות החומר שלהם ולהגיע למסקנות המתבקשות בעצמכם. בשורות שלפניכם נספק מידע על 2 חיפויים מובילים בקרב הציבור הישראלי, האחד מבוסס על קרמיקה והשני על פורצלן.

חיפוי קרמיקה – תכונות ויתרונות

חיפויים מקרמיקה מבוססים על תערובת שהיא בחלקה נסורת אבנים טבעיות ובחלקה חול ומינרלים שונים. היא מגובשת לכדי לשטח קשיח אותו אנו מכירים בתור קרמיקה. היתרון במשטח מלאכותי זה הוא שניתן לשלוט על המראה החיצוני שלו באופן קבוע. אם הלקוח מזמין קרמיקות בהירות, במסגרת בחירת הצבע שהוא מבקש, ניתן להבטיח לו את זה, בשונה מהזמנת אותו משטח מאבן טבעית, שם לא ניתן להבטיח רמת בהירות זהה כי מדובר במחצב טבעי ולא מלאכותי שנוצר במיוחד עבור לקוח. כשבוחרים חיפוי קרמיקה חשוב לדאוג שמקדם השחיקה שלו יהיה גבוה, רצוי 4-5 ומקדם הספיגה שלו יהיה כמה שיותר נמוך על מנת שאם יישפך צבע מאכל על החיפוי הוא לא ישאיר עליו כתמים וניקיון יוביל להסרה מלאה.

חיפוי פורצלן – תכונות ויתרונות

לפורצלן אין שום בסיס הכנה מאבן טבעית. כל כולו מבוסס אך ורק על מינרלים. יצירת החומר מתהווה באמצעות ערבוב של קאוליניט, פטונטס ומים לצורך דילול העיסה. את העיסה המדוללת משליכים לכבשן על מנת להקשיח אותה שוב ולהפוך אותה לפורצלן הידוע והמוכר לנו. משטח כזה אפשר לצבוע בקלות ולהתאימו לדקורציה הביתית הרצויה. קל מאד להבריק אותו וגם הניקיון שלו נחשב קל ופשוט בזכות מקדם החיכוך הנמוך של המוצר. לכן, מי שמחפש עיצובי צבע מיוחדים ברמות מבריקות, מחפש כנראה חיפויים מפורצלן.

יתרונות הקירות המחופים

בתים שיש בהם קירות מחופים הם לאין ערוך מעוצבים ומעניינים יותר מבחינה דקורטיבית מאשר אלו בהם הקירות נשארים מיותמים או לבנים. בנוסף, מדובר על חיפויים שמקשיחים את הקיר וגורמים לו להיות בטיחותי לשימוש בדיוק כפי שניכר מקיר בטון. היתרונות של פורצלן וקרמיקה הוא שמדובר על חומרים מלאכותיים שהקפדה על רמה גבוהה שלהם תוביל בהכרח ליציבות זו. את החיפויים מומלץ לרכוש בחנות מומחים לחיפויים על מנת להבטיח שכך יהיה ולספק לבית שלכם את תשתית הקיר הטובה ביותר שתוכלו לבקש. באופן זה תוכלו להשקיע בעיצוב מבלי לפגוע ביציבות שלו.