טיפים מקצועיים לבחירת חיפויים מן המעלה הראשונה לקירות

luce-653-49
luce-653-48
luce-653-47

תחום החיפויים צובר תאוצה בשנים האחרונות. התמורות שחלו בייצור, אפשרויות ההטמעה השונות על הקיר והתוצאות הדקורטיביות שניתן להפיק כיום מתעלות על ימי העבר ומאפשרות לכם לעצב את המבנה באופן יסודי ומעמיק במינימום משאבים. במאמר טיפים זה תוכלו ללמוד כיצד עושים זאת נכוחה ולהבטיח לעצמכם עיצוב מרחיק לכת בכל רחבי המבנה.

טיפ מס’ 1 – תכננו את תצורת החיפוי שלכם ביסודיות

בשונה מצבע קיר רגיל, חיפויים לא מספקים לכם רק גוון אלא גם צורה, או אם תרצו – תצורה ויזואלית. כיצד היא תיראה? עם חלקים עגולים? מרובעים? גליים? חיפוי מגורען? ואולי אתם זקוקים בכלל לחיפוי חלק שכל שיש בו הוא שינויי פיגמנט בתוך הגוון או אפילו 2-3 גוונים מתחלפים? לתכנון התצורה הוויזואלית של החיפוי משמעות מיוחדת. לכן, אם אינכם בטוחים בבחירתכם, חשוב להיוועץ במעצב פנים אך חשוב יותר לדעת מהו עיצוב הבית אותו אתם מתכננים על מנת שתוכלו לקבל את הסיוע הנכון לקראת הבחירה שלכם.

טיפ מס’ 2 – קבעו מה יהיה גוון החיפויים שאתם עומדים לבחור

חיפויים ניתן לבחור בגוון בהיר או כהה. גוון בהיר יוצר בדרך כלל תמונת עיצוב מודרנית בעוד גוון כהה יוצר תבנית עיצוב יותר עתיקה, אך הדבר משתנה מגוון לגוון באופן פרטני, ושום דבר אינו נכתב בהכללה. בדרך כלל גוון לבן בלי תיקונים ושינויי גוון אלא לבן שלג מוחלט, צפוי לספק עיצוב מודרני, בעוד גוון עץ מוחלט צפוי לספק עיצוב עתיק, אך ביניהם ישנם עוד עשרות גוונים שניתן לבחור וגם בתוכם – ניתן לעבד אותם בתצורות כאלו שישנו את פני הדברים. למשל, גוון לבן שלג אבל בצורה של חצאי ירח עגולים מקרב את העיצוב להיות עתיק על אף הפיגמנט הבהיר המובהק.

טיפ מס’ 3 – קבעו את הפרספקטיבה: היחסיות בין דגם החיפוי לגודל המבנה

בשלב זה עליכם לבחור את הפיגמנט הסופי עבור הגוון שבחרתם. למשל חיפוי חום עשי להיות חום כהה מאד או בהיר מאד, וכך גם לגבי חיפוי בכל צבע אחר. במרחב התמרון שלכם, חיפויים בעלי פיגמנטים בהירים יתאימו יותר לחדר גדול וחיפויים בעלי פיגמנטים כהים – לחדר יותר קטן. גם כאשר אתם צריכים לקבוע את גודל הצורות המחולקות של החיפוי, גודל החלקים המגורענים, המרובעים, המשולשים והעיגולים השונים, רצוי שכל אחד מהם יהיה קטן כאשר החדר קטן וגדול כאשר הוא גדול מטעמי פרספקטיבה.