טיפים מקצועיים לבחירת פרקטים מעוצבים

BN118G_BN218_NK3210_NK30_ph
AP118_QKCW03_FL4070_ph
AP118G_QKCW05_NKPFC_NKPR_ph

מעוניינים לדעת כיצד לבחור פרקטים? בואו ללמוד כיצד לבחור את משטח הריצוף הפופולרי שמשגע את עולם הנדלן וההשקעות בשנים האחרונות. בשונה מהמיתוסים המוכרים, פרקטים אינם משטחים עמידים. אם הם עשויים עץ מלא הם כמובן חסונים מהרבה מאד מפגעים פיזיים אבל נדרשים לעבודות תחזוקה כמו צביעה והברקה מעת לעת. פרקטים למינציה לא נדרשים לעבודות מן הסוג הזה אך הצבתם בחדר מסוים מותנית בכך שלא יופעל בו כוח פיזי רב על גבי הרצפה. אם זהו המחיר שאתם מוכנים לשלם, פרקטים הם משטחים שמתאימים לצרכים שלכם. הפעולות הבאות עלולות לקלף את הצבע מהלמינציה: תנועה חדה עם כסא מחשב גלגלים על גבי המשטח, שטיפה באמצעות הטחת מים מהדלי ישירות (במקום לספוג אותם עם סמרטוט כשהוא יבש), רקיעה או ריקוד עם נעלי עקב. ככל שהחדר המיועד לא משמש לפעילויות מהסוג הזה הוא מתאים לפרקטים. לדוגמה, חדר שינה, כשחדר העבודה המשרדי מופרד ממנו.

טיפ מס’ 1 – בחירת עיצוב לפרקטים

ניתן לממש עיצובי פרקטים במגוון סגנונות: עץ, לבן, שמנת, פרקטים כהים אפורים-שחורים ועוד. כל גוון כזה מכיל פיגמנט או אסופת פיגמנטים שעשויה להתאים יותר או פחות לסביבת העיצוב שלכם. במידה והמבנה עוד לא עוצב, והפרקטים הם המוצרים הראשונים שנכנסים אליו, חשוב לבחור אותם בהתאם לשאיפות העיצוביות שלכם לעתיד.

טיפ מס’ 2 – בחירה מעשית של הפרקטים

על מנת להסדיר פרקטים איכותיים עם מינימום בלאי נצבר במהלך השימוש בהם, מומלץ לרכוש אותם בחנות המתמחה בתשתיות בית קבועות. שם, ניתן לגשת להדמיית מחשב המציגה את עיקר דוגמאות הפרקטים ולבחור בדגם המבוקש עבור המבנה שלכם. איתור הדגם, במיוחד כשהמבנה כבר מעוצב, מאד קל ליישום.

טיפ מס’ 3 – פרקטים לעבודה פיזית ברגליים: כך תוכלו לשלב בין השניים

על אף הפתיחה המדאיגה שלנו לגבי מגבלת עבודות פיזיות ברגליים להקטנת העומס על משטחי פרקטים, ישנם מעט דגמים המיועדים לשגרה תחתיו. בשונה מדגמי הלמינציה המעודנים, אלו דגמים שעשויים מעץ אמיתי. היתרון המובהק מתבטא בכוח הרב של המשטח וברמת האקוסטיקה הגבוהה שתיווצר בחדר. החיסרון הוא המחיר המאוד יקר גם כשמעוניינים לכסות חדר קטנטן וגם עבודות התחזוקה שתצטרכו להשתית על המשטח: לצבוע אותו ולהשתמש בחומרי הברקה למניעת שחיקת הצבע. פרקטים מעץ אמיתי יידרשו גם לעבודות חיזוק, שימון וחידוש למניעת הופעת מזיקי עץ. לכן, על אף רמת חוזקו הכבירה, זהו משטח שדורש מכם לא מעט משימות תחזוקה בשביל לשמרו.