טיפים מקצועיים לבחירת ריצופים למבנים

CSA_RICORDI_CG2022-25
CSA_RICORDI_CG2022-20
CSA_RICORDI_CG2022-10

כיצד מומלץ לבחור ריצופים למבנים? בואו להכיר את התחום מהמעניינים ביותר בעיצוב פנים, אשר רלוונטי עבור כל מי שעומד לקבל חזקה על מבנה, החל מבעל בית ועד למנהל מפעל או משרד. במאמר טיפים זה נספק את המידע החשוב באמת על בחירת ריצופים, אשר עושה את ההבדל והופך את חוויית הבחירה שלכם לשונה ואת התוצאות למיוחדות באמת.

גיבוש מימד הריצוף – חד או תלת ממדי

ברמה הפיזית, ריצופים הנם חד ממדיים, אחרת הייתם נתקלים בבלטות או נופלים חלילה. אבל במה שקשור לעיצוב הוויזואלי שלו ניתן לספק הדמיית תלת ממדית באמצעות שימוש נכון באור וצל. לכן, השלב הראשון בבחירה שלכם הוא הידיעה שאתם מעוניינים בריצוף שאינו רק חד ממדי ברמה הפיזית אלא גם נראה חד ממדי באופן הוויזואלי, או לחילופין, בחירת דגם שמראהו הוא תלת ממדי. לדוגמה, רצפה בצבע כחול חלק לעומת רצפה בצבע כחול המדמה גלי ים או רעפים בצבע כחול.

גיבוש גוון הריצוף – כהה, בהיר ומה שבניהם

גווני ריצופים כהים דמויי עץ מספקים למבנה תמונה יותר עתיקה בעוד צבעים בהירים יבשרו לרוב את המודרניזם, אבל לכל כלל ישנו יוצא מן הכלל. שימוש נכון בטקסטורות והצללות יכול להביא לתוצאות הפוכות. בעיצוב מודרני, ריצוף בעל צורות מוחלטות, חד ממדי או תלת ממדי בצורות כמו ריבוע, מלבן ומשולש, הוא שמאפיין את הסגנון. לעומת זאת, בעיצוב עתיק, צורות עגולות מדגישות את האלמנטים הקלאסיים בו ועל כן מאד מתאימות לו. לכן, כשאתם בוחרים גוון אתם צריכים לדעת למה אתם מכוונים בעיצוב המבנה שלכם, על מנת שגם בהמשך הדגרך, בבחירת החיפויים והרהיטים, תוכלו לדעת לאן לכוון על מנת לממש את בחירתכם בהתאם לתכנון.

תכנון רמת הכהות או הבהירות של הגוון הנבחר

ההמלצה שלנו היא במבנה קטן לבחור פיגמנט כהה של הגוון שבחרתם ובמבנה קטן לבחור את הפיגמנט הבהיר שלו. באופן זה ריצופים לא ירגישו לכם כלואים במבנה או חסרי השפעה דקורטיבית ובשילוב עם כיווני אוויר והשפעת השמש יצרו את המראה המושלם בחללי המבנים שלכם. שמירה על פרספקטיבה נכונה בעיצוב רלוונטית גם בנשוא של רצפה מחולקת. אם החלטתם כי מודל הבלטות או החלוקה התלת ממדית הוא שמתאים לכם, חשוב לבדוק שסט החלקים שהזמנתם סימטרי לגודל המבנה ביחס ישר בכדי להימנע מבליטות מחד, או חוסר השפעה מאידך. באופן זה אתם מבטיחים לעצמכם ריצופים שיתאימו במדויק לצרכים הדקורטיביים במבנים שלכם.