כך מומלץ לבחור ריצופים למבנים

CSA_RICORDI_CG2022-10
PARKET22
PARKET13

ריצופים בני זמננו ניחנים בתכונות מיוחדות ומעניינות במיוחד. בשורות שלפניכם אנו מסייעים לגבש דגמי ריצופים אשר צפויים להתאים למבנה שלכם ולספק לו את מה שהוא צריך לשם כינון השלמה דקורטיבית מן המעלה הראשונה. בואו ללמוד כיצד לגבש ריצופים איכותיים במבנים שלכם ולהפוך אותם לפאר היצירה.

ריצופים כיום יכולים להיות ניחנים במראה תלת ממדי

אמנם משטח הריצוף יהיה חד ממדי אבל המראה שלו לא חייב להיות כך. ריצופים רבים מסבים לבעלי חזקות על מבנים ולאורחים שלהם מראה תלת ממדי שמדמה רעפים, גומחות ובליטות, כשלמעשה הרצפה ישרה לחלוטין. אנו ממליצים לבחון אפשרות זו בטרם תבחרו גוון אחיד ושטוח לריצוף או דגם בלטות. כיוון העיצוב של הריצוף, חלק, מחולק לבלטות או תלת ממדי הוא השלב הראשון בבחירה שלכם.

ניתן לממש את הריצוף שלכם במגוון צבעים וגוונים

ניתן לממש בחירת ריצופים בצבע חום או שחור להדמיית עיצוב עתיק ובחירת גוון בהיר ליישום עיצוב מודרני. כמובן שלכל כלל ישנו יוצא מן הכלל, וקיימות אסכולות שלא ניתן לחלוק עליהן בפירוש גווני הריצוף. למשל צבע לבן מוחלט יבשר מודרניזם, אבל גוון שמנת, שנחשב לכל הדעות בהיר, אם כי פחות ממנו, מכוון לכך שהעיצוב יהיה עתיק. גם בתחום הצבעים הכהים, לרוב הם יציגו עיצוב עתיק, אבל בחירת גוון שחור בזלתי ניתנת להכוונה לעיצוב מודרני אם משלבים את הרהיטים והחיפויים שיבואו לאחר מכן בצורה נכונה.

ממשו את תצורות הריצופים בהתאם לעיצוב שבחרתם

כפי שרמזנו בפרק הקודם, לא כל גוון בהיר מכוון בהכרח לעיצוב מודרני ולא כל גוון כהה מכוון לכך שהעיצוב יהיה עתיק. זה לא קשור רק לסוג המדויק של הגוון שעליכם לבחור אלא גם לטכניקות עיצוב הצורות של המרצפות. מרצפות עם צורות מרובעות מוחלטות על גבי הגלזורות, או משולשות או בכל צורה חדה אחרת, מביעות מודרניזם בדרך כלל, בעוד ריצופים עם צורות עגולות וגליות מביאות את בשורת העיצוב הכפרי והעתיק לקדמת הבמה הודות לקלאסיקה שנוצרת על גבי המשטח. זהו הסוד האמיתי בפירוש העיצוב באמצעות בחירת ריצופים.

הקפידו על פרספקטיבה נכונה במרחב בכל דגם ריצוף

הקפידו כי הפיגמנט המדויק של הגוון אותו בחרתם עבור ריצופים ישרת את המבנה אותו אתם בונים. אם הוא קטן, רצוי שהוא יהיה כמה שיותר כהה ואם הוא גדול, כמה שיותר בהיר. בנוסף, חשוב לבחור, במקרה של רצפה מחולקת לבלטות, גודל סימטרי לגודל החדר. בלטות גדולות לחדר גדול וקטנות לחדר קטן. גם בבחירת דגם תלת ממדי חשוב להקפיד על ניסוח עיצובי על פי קריטריון זה.