כך תגבשו בחירת מקלחונים בהתאמה לעיצוב חדר הרחצה

1
4
5

במאמר זה נספק מספק מאפיינים של חדר רחצה אשר מרמזים מהו דגם המקלחון המתאים בעבורו. המאמר יחלוש על מספר פרמטרים שמאפיינים את החדר כדי להציע בחירה שהיא לא רק הגיונית אלא גם שוברת שוויון באופן ייחודי, כזו שלוקחת את חדר הרחצה שלכם אל המעלה הבאה בתחום הדקורציה הפנימית.

חדר רחצה קטן וצר

בחדר רחצה זה שני הממדים קטנים מאד, כאשר אחד מהם מוקדש לעמדת האמבטיה ולא ניתן לשים בו תשתיות נוספות והשני מותיר לא יותר מרבע עד חצי מטר פנוי. בחדר זה אין שום אפשרות להטמעת מקלחון פרט למקלחון האמבטיה. מקלחונים של אמבטיה הם למעשה זוג פלטות זכוכית, שאחת מהן היא הדלת והשנייה היא המשקוף. הן מודבקות על גבי שפת האמבטיה ובחלק העליון שלהן ישנן הברגות לקיר. הדייר נדרש שלא להשתמש בהתקן למשך יום עסקים אחד, הוא יום ההתקנה. ביום שלמחרת ניתן להשתמש בו כי הדבק נכנס למצב של יובש שצפוי להימשך עשרות שנים קדימה. הדלת היא מעתה התקן פתיחה קבוע ממש כמו דלת החדר, הממ”ד או הארון.

חדר רחצה קטן שאיננו צר

בחדר רחצה זה אחד הממדים מוקדש כולו לגיגית האמבטיה ולא ניתן לשים בו שום תשתית נוספת, אך המימד השני אינו צר אלא נפרס לרוחב של 2 מטר נוספים לפחות. בחדר זה ניתן, בנוסף לאמבטיה עצמה, להציב גם מקלחון. תא רחצה זה מוסיף המון לעיצוב החדר. הוא תא פינתי שנהוג להציבו ליד ארונות, כי דלתות הפתיחה שלו משתלבות עם עיצוב הדלתות שלהם. לכן, הם רפרנס מצוין לבחירת העיצוב. אלמנט נוסף שיש להשקיע בבחירתו הוא רצפת הדריכה של המקלחון. בשל כך שהדלתות שקופות, המשטח הזה גלוי ומתכתב מאד על צבעי הכיור והאמבטיה. אם הם קבועים, מומלץ לדבוק בגוון זה גם ברצפות מקלחונים שאתם רוכשים.

חדר רחצה ענק

בחדר זה מומלץ לשים מקלחון גם על האמבטיה וגם בנפרד. בשל גודלו הכביר של החדר, פתיחת דלת האמבטיה לא תסכן את באי המקלחון. למי שאינו מכיר, באמבטיה אין אפשרות להטמיע דלת הזזה אלא רק דלת פתיחה. כאשר החדר גדול היא לא תגיע לעמדת המקלחון ותאפשר למתרחצים שלו פרטיות ו- 100% בטיחות. האמבטיה, מנגד, יכולה לשמש גם בתור מקלחון וגם בתור אמבטיית ישיבה רגילה. כאשר החדר רווי דלתות מקלחונים שקופות, העיצוב שלו נעשה סטייליסטי מתמיד.