כל מה שצריך לדעת בשביל לבחור פרקטים איכותיים לבית ולמשרד

PARKET9
PARKET19
PARKET22

בחירת פרקטים היא משימה שרבים מבעלי החזקה על מבנים לוקחים על עצמם בשל ציפייתם לעיצוב משופר ולסטייל מיוחד. אם גם אתם מכוונים גבוה בעיצוב המבנה שברשותכם, במאמר זה תוכלו ללמוד כיצד מומלץ לבחור פרקטים ומה צריך לבדוק בטרם רכישתם.

הפרקט אינו עשוי בהכרח מעץ: מרבית הדגמים מבוססים על למינציה

למינציה הוא חומר פלסטי דק אך קשיח, אשר עטוף במדבקה בעלת כושר ספיגה מרבי. מדבקה זו היא מהות עיצוב הפרקט משום שהיא מספקת לו את הצבע שאנו רואים כאשר מתבוננים על הריצוף המשופר. ניתן לעצב פרקטים דמי עץ, פרקטים לבנים ופרקטים בכל צבע אחר שעולה על דעתכם. גם לליטוש של הגוון אותו אתם בוחרים ישנה משמעות, משום שהוא אינו בהכרח חלק. ישנם פרקטים עם צבעים המדמים תופעות טבע, כמו למשל גזע עץ עתיר פיגמנטים חומים, משטח לבן ברמות שונות של בהירוּת עד כדי הופעת גווני שמנת מעת לעת, ועוד אינספור דגמים המעוצבים בגוונים שונים.

התאמת דקורטיבית של הפרקט לסביבה שלכם בתוך המבנה

על מנת להתאים את הפרקט מבחינה דקורטיבית עליכם לתכנן את העיצוב שלו בהתאם לתבנית עיצוב הבית הרצויה. במידה והבית כבר עוּצב, הבחירה קלה מאד כי מה שנשאר לכם הוא להתבונן במרחב שיצרתם ולהשלים אותו עם פרקטים. הדבר נעשה בקלות באמצעות הדמיית מחשב של חברה המשווקת תשתיות בית איכותיות. במידה והפרקט הוא המוצר הראשון שאתם מעצבים בבית אחרי הריצוף – תצטרכו לבחור אותו בהתאם לחזון העיצוב שאתם מעוניינים לייעד עבור המבנה. ניתן לגבש פרקטים בעיצוב קלאסי או כפרי לעומת פרקטים שמגובשים למטרות עיצוב יותר מודרניות, אשר מבוססים על גוונים בהירים בדרך כלל.

הכרת חומרי ניקיון ותחזוקה לפרקטים

חשוב להבין כי פרקטים אינם ניתנים לניקיון עם חומרי הניקיון שאתם מכירים מחיי היום יום. יש להצטייד בסבונים מיוחדים לניקוי פרקטים ולא לשפוך מים על המשטח אלא להשתמש בהם במשורה דרך סמרטוט שנספג בחומר הניקוי הייעודי. פרט לפעולה זו אין לבצע על המשטח כל פעולה מסיבית אחרת, אפילו לא לשים עליו כסא מחשב כבד, שכן תנועת הגלגלים על המשטח עלולה לקלף את הצבע מהלמינציה. כמובן שהמשטח לא נועד לרקיעה ולתנועות רגליים חדות. לכן, השתמשו בתשתיות כמו פרקטים בתבונה ואל תציבו אותן בחדרים בהם נדרשת הפעלת כוח מסיבי ברגליים. אם חדר העבודה שלכם חייב להיות מאויש בפרקטים במקרה כזה, מוטב לבחור משטח מעץ אמיתי במקום למינציה.