ריצופים יוקרתיים לבית מקרמיקה ומפורצלן

72
3
1

על מנת לייצר עבור ביתכם את המראה היוקרתי והאקסקלוסיבי שאתם בוודאי מצפים לו, הכל שאלה של איכות הריצוף. אחרי הכל, רצפה מעוצבת היא אלמנט ראשון במעלה שרבים וטובים מרוכשי הדירות שמים עליו דגש מיוחד. כיצד ניתן לכונן עיצוב חסר פשרות באמצעות ריצוף? במאמר זה נציג 2 דוגמאות ריצוף עיקריות, האחת מבוססת על קרמיקה והשנייה על חרסינה, הלא היא רצפת פורצלן.

ריצוף קרמי – כשאיכות פוגשת בעוצמה דקורטיבית

אחת מהתכונות המרכזיות של ריצופים קרמיים היא שמדובר על חומר גלם קשיח ומוזל לעומת אבן טבעית. זאת, משום שזוהי תערובת של מינרלים ושיירים של אבנים טבעיות אשר יוצרת את המרקם הקרמי הקשיח. הכנת קרמיקה יכולה להיעשות ברמות שונות. הרמות הגבוהות ניתנות למציאה בחנות ריצוף מתקדמת והיא מבוססת על מקדם שחיקה גבוה, 4-5 (שאלו את המוכר) כדי למנוע סדקים ושברים ולספק יציבות גם כאשר רוקעים בחוזקה על הרצפה. לעומת זאת, מקדם הספיגה צריך להיות נמוך על מנת שצבעי מאכל שנשפכים על המשטח כמו יין או קפה לא ייספגו וייצרו כתמים שלא ניתן להוריד. התכונות הללו מעידות על איכותו של המשטח הקרמי שאתם צפויים לקנות. אריחים ניתנים לרכישה בממדים של 30×30 ס”מ, 60×60 ס”מ או 80×80 ס”מ.

ריצוף פורצלן – חרסינה מעוצבת בשלל דרכים

בשונה מהקרמיקה, החרסינה היא אוסף מינרלים בלבד, ללא שיירים של אבנים כאלו או אחרים. מדובר במינרל קאוליניט שמתומהל במינרל קטונטס, כאשר העיסה כולה מרוככת על ידי מים ומתקשה שוב על ידי שריפה בכבשן. התוצאה היא המשטח הידוע לנו בתור חרסינה וכאשר מדובר על ריצוף או חיפוי קיר שאינו קיר האמבטיה, קוראים לזה פורצלן. היתרון של הפורצלן הוא שניתן לעטרו בשלל גוונים ולא בהכרח בגוון העץ שמביא את העיצוב הידוע לנו בתור גרניט פורצלן. יתרון נוסף הוא שמדובר על משטח שהנטייה שלו היא להיות מבריק, אם כי ניתן להכהות ולהפוך למט משטחי פורצלן בקלות.

החשיבות של רצפה איכותית

ריצופים איכותיים מספקים לבית את מלוא היוקרה הדקורטיבית, לצד יציבות בדריכה, והרגשה שמדובר על משטח נעים למגע הרגליים כאשר מתהלכים יחפים. ריצופים איכותיים מספקים את כל מה שנדרש על מנת להפוך את שגרת החיים בבית למיוחדת במינה ולספק תנאי מגורים ואירוח מן המעלה הראשונה בכל חדר בו הם קיימים. לכן, מאד מומלץ להשקיע בריצופי מותג קרמיים או מפורצלן כאשר מתכננים בנייה של בית או את שיפוצו מחדש.